МЕНЮ САЙТА
- Документация
- Об управлении
- Отделы УО
- Наши проекты
- Государственная итоговая аттестация
КАТЕГОРИИ РАЗДЕЛА
Гимназия "Интеллект" [75] |
СШ № 1 [124] |
ОШ № 3 [20] |
Лицей № 4 "Элит" [17] |
ОШ № 5 [69] |
ОШ № 6 [0] |
ОШ № 7 [43] |
ОШ № 8 [6] |
ОШ № 10 [144] |
ОШ № 12 [115] |
ОШ № 13 [6] |
Лицей № 14 "Лидер" [13] |
ОШ № 15 [130] |
ОШ № 16 [73] |
ОШ № 17 [6] |
ОШ № 18 [104] |
ОШ № 19 [15] |
ОШ № 21 [8] |
ОШ № 22 [14] |
ОШ № 23 [5] |
ОШ № 25 [28] |
ОШ № 28 [4] |
ОШ № 29 [1] |
ОШ № 30 [13] |
УВК № 31 [4] |
ОШ № 35 [34] |
ОШ № 36 [31] |
ОШ № 38 [9] |
ОШ № 40 [6] |
ОШ № 41 [5] |
ОШ № 42 [292] |
Лицей № 47 "Старт" [139] |
ОШ № 48 [9] |
ОШ № 49 [58] |
ОШ № 50 [34] |
ОШ № 52 [7] |
ОШ № 53 [14] |
ОШ № 54 [49] |
ОШ № 55 [60] |
ОШ № 58 [2] |
ОШ № 59 [3] |
ОШ № 60 [30] |
ОШ № 62 [94] |
Гимназия №65 "Триумф" [10] |
ОШ № 68 [1] |
ОШ № 73 [6] |
ОШ № 77 [22] |
ОШ № 84 [77] |
Лицей № 85 "Гармония" [13] |
ОШ № 86 [65] |
Лицей № 88 "Мечта" [174] |
ОШ-интернат [109] |
ДОУ № 133 [4] |
ДОУ № 32 [31] |
ДОУ № 88 [9] |
ДОУ № 116 [5] |
ДОУ № 91 [4] |
ДОУ № 147 [1] |
ДОУ № 134 [1] |
ДОУ № 121 [3] |
ДОУ № 9 [2] |
ВСОШ № 20 [1] |
ДОУ № 4 [1] |
ДОУ № 2 [1] |
ДОУ № 87 [4] |
ДОУ № 5 [3] |
ДОУ № 75 [1] |
ДОУ № 118 [2] |
ДДЮТ [24] |
Новости [18] |
Статистика
Онлайн всего: 2
Гостей: 2
Пользователей: 0
Главная » Статьи » ОШ № 42 |
БІЛЬШЕ ПРАЦЮВАВ, НІЖ ЖИВ
У Горлівській ЗОШ I –III ступенів № 42 пройшов урок – конференція, присвячений письменнику, вченому, публіцисту, громадському діячу Борису Грінченко. Унікальним твором цієї людини є перше видання «Словника української мови», яке вийшло в 4-х томах у Києві у 1907-1909 роках. У ньому понад 68 тисяч слів з перекладом або тлумаченням їх російською мовою. Це гідна праця лексикографа, яка стоїть поряд із словником В.Даля в російській мові… Життя і діяльність Б.Грінченка для багатьох поколінь служить дієвим прикладом подвижництва на теренах розвою української культури і національної ідеї. Мабуть, найвлучніше сказав про нього інший український письменник Микола Чернявський: «Більше працював, ніж жив». І хоч за зрозумілим змістом цього визначення криється суттєва неточність, важливо, справді, усвідомити широту і неминуще значення творчого подвигу митця. Постать невтомного трудівника, що беззавітно віддав усі сили і час вітчизняній культурі, по праву може стояти поруч з нашими титанами нації, як Тарас Шевченко, Іван Франко, Пантелеймон Куліш, Леся Українка, в чому сьогодні однозначно переконалися учні 10 класу. На уроці вони продемонстрували свої знання з біографії письменника, його творчої діяльності та літературної спадщини, ще глибше зрозуміли витоки української лексикографії та той внесок, який зробив Б. Грінченко у її розвиток. Одночасно з цим пройшов конкурс учнівських творів та рефератів на такі теми: « Народні вчителі і українська школа», « Внесок Б. Грінченка в розвиток української лексикографії», де учні розкрили й осмислити багатогранну діяльність Б.Грінченка як митця і вченого, показати масштаби його творчості. І завершився наш урок словами упорядника збірки вибраних творів письменника Василя Яременко, який сказав так : «За працездатністю Грінченка переважав хіба що Франко». І пам’ятайте , що Б.Грінченко залишив нам такий доробок, на який потрібна праця кількох людей упродовж цілого життя,що мало хто з діячів міг би сказати про себе так, як сказав сам Б.Грінченко: Я не скажу, щоб розумом я жив, Я не скажу, щоб серце в мене спало, Але його я тяжко пригнітив, Але йому так волі дав я мало. Повинність я над все ушанував, Віддав себе я праці без вагання, Я йшов туди, де розум посилав… Вчитель української мови та літератури ГЗОШ № 42 Ожуховська Н.М.
| |
Просмотров: 668 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего коментариев: 0 | |