МЕНЮ САЙТА
- Документация
- Об управлении
- Отделы УО
- Наши проекты
- Государственная итоговая аттестация
Статистика
Онлайн всего: 7
Гостей: 7
Пользователей: 0
НАШ АДРЕС
пр. Победы, 158
uo_gorlovka_dnr@mail.ru
ПОИСК
АРХИВ ЗАПИСЕЙ
- 2010 Ноябрь
- 2010 Декабрь
- 2011 Январь
- 2011 Февраль
- 2011 Март
- 2011 Апрель
- 2011 Май
- 2011 Июнь
- 2011 Август
- 2011 Сентябрь
- 2011 Октябрь
- 2011 Ноябрь
- 2011 Декабрь
- 2012 Январь
- 2012 Февраль
- 2012 Март
- 2012 Апрель
- 2012 Май
- 2012 Июнь
- 2012 Июль
- 2012 Август
- 2012 Сентябрь
- 2012 Октябрь
- 2012 Ноябрь
- 2012 Декабрь
- 2013 Январь
- 2013 Февраль
- 2013 Март
- 2013 Апрель
- 2013 Май
- 2013 Июнь
- 2013 Август
- 2013 Сентябрь
- 2013 Октябрь
- 2013 Ноябрь
- 2013 Декабрь
- 2014 Январь
- 2014 Февраль
- 2014 Март
- 2014 Апрель
- 2014 Май
- 2014 Июнь
- 2014 Июль
- 2014 Сентябрь
- 2014 Октябрь
- 2014 Ноябрь
- 2014 Декабрь
- 2015 Январь
- 2015 Февраль
- 2015 Март
- 2015 Апрель
- 2015 Май
- 2015 Июнь
- 2015 Июль
- 2015 Август
- 2015 Сентябрь
- 2015 Октябрь
- 2015 Ноябрь
- 2015 Декабрь
- 2016 Январь
- 2016 Февраль
- 2016 Март
- 2016 Апрель
- 2016 Май
- 2016 Июнь
- 2016 Июль
- 2016 Август
- 2016 Сентябрь
- 2016 Октябрь
- 2016 Ноябрь
- 2016 Декабрь
- 2017 Январь
- 2017 Февраль
- 2017 Март
- 2017 Апрель
- 2017 Май
- 2017 Июнь
- 2017 Июль
- 2017 Август
- 2017 Сентябрь
- 2017 Октябрь
Главная » 2010 Ноябрь 29 » Чи потребує шкільна історія дискусій?
19:42 Чи потребує шкільна історія дискусій? | |
Чи потребує шкільна історія дискусій? У обласній бібліотеці ім. Н.К.Крупської відбулася зустріч
вчителів історії області з істориками- науковцями, викладачами провідних
ВУЗів Донецька.
Фахівцями було визначено коло
дискусійних питань на прикладі історії України у період Другої Світової війни.
Такими на сьогоднішній день є:
* Окупаційний режим
на різних територіях України;
* Психологія
війни, її наслідки для українців;
* Питання
людських втрат і т. і.
Причина їх
дискусійного характеру у відсутності концепції Другої Світової війни на
Державному рівні, але гальмують цей процес наступні чинники:
* З’ясування
термінології.
* Доступність
історичних джерел( велика їх кількість за межами держави).
* Засекреченість
архівних документів.
* Заангажованість
історичних джерел.
* Відсутність
бажання учасників подій вступити в діалог.
Нажаль, історія- наука політична, і навіть українська дипломатія
звіряє свої позиції з закордонними партнерами, викладаючи «історичні козирі»:
чи то питання лендлізу
( повернення боргів), чи визнання Київської
Русі колискою одного( окремого) народу.
Вчителі, що мали
слово, таких дискусійних питань називали ще декілька десятків: початок
промислового перевороту на Українських землях, період Руїн, одіозність
особистості
І. Виговського та
т.і.. Але від того ситуація ставала тільки напруженішою, особливо тоді, коли
мова зайшла про ЗНО, підготовка до якого потребує визначеної позиції і авторів
питань і тих, хто на них має відповідати.
Слово мали і вчителі Горлівки. Їх
представляли Рубежанська Тетяна Іванівна (школа №14- ліцей «Лідер» та Чуракова
Тетяна Петрівна ( школа №1 з поглибленим вивченням іноземних мов). Тетяна Іванівна
наводила приклади виваженої позиції при
викладанні будь якої із дискусійних тем. Важливо, зазначила доповідач, викласти
історичні факти, домогтися їх засвоєння учнями, а вже потім, користуючись
джерелами, формувати особисту думку школяра. Йшлося і про вплив художніх
фільмів («Штрафбат»), які є нічим іншим, як фальсифікованим «продуктом», хоча обговорення сюжету та деталей може стати
доброю нагодою звернути увагу кіноглядачів на факти, пов’язані з цією сторінкою
в історії.
Тетяна Петрівна Чуракова
презентувала свій досвід з цього питання, спираючись на діалог з дітьми в
мережі Інтернет у «контактних боях». Цікавими були результати соціологічного
опитування що до того,чи цікавлять їх різні точки зору на історичну подію, чи
варто знати їм різні погляди, чи мають свою?. Більш як 60% дітей відповіли
позитивно. Було виказано думку про те, що саме натяк вчителя не неоднозначність
оцінки подій привертають інтерес до
предмету, стимулюють до пошуку відповідей на питання з різних джерел
інформації.
Своїми враженнями з приводу
вирішення в освіті дискусійних питань з
історії поділилася відома вчителька із Донецька Кожем’яка Л.О., яка брала
участь у міжнародних заходах різного
рівня, які торкалися цих питань (Москва, Париж,Позназь). Загальним висновок є про те, що нове покоління, до виховання якого
причетні сучасні вчителі, має бути
поколінням , якому відомо почуття патріатизму, яке усвідомлює реалії історичних подій, адекватно
реагує на них, чує і розуміє різні точки зору, співіснує у поліетнічному світі
без воєнних конфлііктів.
Вчителі висловили надію на зміну у
структурі історичної освіти, при якій Програма з історіїї держави вивчатиметься в курсі середньої ланки
школи(5-9 кл), а вже у старшій школі у вчителів буде можливість розглядати окремі,
в тому числі і дискусійні питання, грунтуючись на більш свідомій суспільно-
громадській позиції учнів.
«Контактные бои» по истории в сети Интернет, как форма социологического опроса учащихся
Методист, учасник зустрічі Світлана Чигір. | |
|
Всего коментариев: 0 | |