Суббота, 21.12.2024, 14:51
Главная Регистрация RSS
Приветствую вас, Гость
МЕНЮ САЙТА
Статистика

Онлайн всего: 7
Гостей: 7
Пользователей: 0
ФОРМА ВХОДА
НАШ АДРЕС
пр. Победы, 158 uo_gorlovka_dnr@mail.ru
ГИА 2017 Новогоднее настроение Первый звонок 2016 Лето2016 Фотоальбом Победа Министерство образования и науки ДНР Официальный сайт Совета министров и Народного Совета ДНР Администрация города
ПОИСК
КАЛЕНДАРЬ
«  Ноябрь 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
АРХИВ ЗАПИСЕЙ

Главная » 2010 » Ноябрь » 29 » Чи потребує шкільна історія дискусій?
19:42
Чи потребує шкільна історія дискусій?

Чи потребує  шкільна історія дискусій?

 У обласній бібліотеці ім. Н.К.Крупської відбулася зустріч вчителів історії області з істориками- науковцями, викладачами провідних ВУЗів  Донецька.
            Фахівцями було визначено коло дискусійних питань на прикладі історії України у період Другої Світової війни. Такими на сьогоднішній день є:
* Окупаційний режим на різних територіях України;
* Психологія війни, її наслідки для українців;
* Питання людських втрат і т. і.
Причина їх дискусійного характеру у відсутності концепції Другої Світової війни на Державному рівні, але гальмують цей процес наступні чинники:
* З’ясування термінології.
* Доступність історичних джерел( велика їх кількість за межами держави).
* Засекреченість архівних документів.
* Заангажованість історичних джерел.
* Відсутність бажання учасників подій вступити в діалог.
    Нажаль, історія- наука  політична, і навіть українська дипломатія звіряє свої позиції з закордонними партнерами, викладаючи «історичні козирі»: чи то питання лендлізу
 ( повернення боргів), чи визнання Київської Русі колискою одного( окремого) народу.
Вчителі, що мали слово, таких дискусійних питань називали ще декілька десятків: початок промислового перевороту на Українських землях, період Руїн, одіозність особистості
І. Виговського та т.і.. Але від того ситуація ставала тільки напруженішою, особливо тоді, коли мова зайшла про ЗНО, підготовка до якого потребує визначеної позиції і авторів питань і тих, хто на них має відповідати.
            Слово мали і вчителі Горлівки. Їх представляли Рубежанська Тетяна Іванівна (школа №14- ліцей «Лідер» та Чуракова Тетяна Петрівна ( школа №1 з поглибленим вивченням іноземних мов). Тетяна Іванівна наводила приклади виваженої позиції  при викладанні будь якої із дискусійних тем. Важливо, зазначила доповідач, викласти історичні факти, домогтися їх засвоєння учнями, а вже потім, користуючись джерелами, формувати особисту думку школяра. Йшлося і про вплив художніх фільмів («Штрафбат»), які є нічим іншим, як фальсифікованим «продуктом», хоча  обговорення сюжету та деталей може стати доброю нагодою звернути увагу кіноглядачів на факти, пов’язані з цією сторінкою в історії.
            Тетяна Петрівна Чуракова презентувала свій досвід з цього питання, спираючись на діалог з дітьми в мережі Інтернет у «контактних боях». Цікавими були результати соціологічного опитування що до того,чи цікавлять їх різні точки зору на історичну подію, чи варто знати їм різні погляди, чи мають свою?. Більш як 60% дітей відповіли позитивно. Було виказано думку про те, що саме натяк вчителя не неоднозначність оцінки  подій привертають інтерес до предмету, стимулюють до пошуку відповідей на питання з різних джерел інформації.
            Своїми враженнями з приводу вирішення в  освіті дискусійних питань з історії поділилася відома вчителька із Донецька Кожем’яка Л.О., яка брала участь у міжнародних  заходах різного рівня, які торкалися цих питань (Москва, Париж,Позназь). Загальним висновок є про те, що нове покоління, до виховання якого причетні сучасні вчителі, має бути   поколінням , якому відомо почуття патріатизму, яке  усвідомлює реалії історичних подій, адекватно реагує на них, чує і розуміє різні точки зору, співіснує у поліетнічному світі без воєнних конфлііктів.
            Вчителі висловили надію на зміну у структурі історичної освіти, при якій Програма з історіїї держави  вивчатиметься в курсі середньої ланки школи(5-9 кл), а вже у старшій школі у вчителів буде можливість розглядати окремі, в тому числі і дискусійні питання, грунтуючись на більш свідомій суспільно- громадській позиції учнів.
«Контактные бои» по истории в сети Интернет, как форма социологического опроса учащихся

Методист, учасник зустрічі                                                                                   Світлана Чигір.

Просмотров: 859 | Добавил: Админ | Рейтинг: 5.0/1
Всего коментариев: 0
Добавлять коментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Войти ]