Пятница, 19.04.2024, 11:20
Главная Регистрация RSS
Приветствую вас, Гость
МЕНЮ САЙТА
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
ФОРМА ВХОДА
НАШ АДРЕС
пр. Победы, 158 uo_gorlovka_dnr@mail.ru
ГИА 2017 Новогоднее настроение Первый звонок 2016 Лето2016 Фотоальбом Победа Министерство образования и науки ДНР Официальный сайт Совета министров и Народного Совета ДНР Администрация города
ПОИСК
КАЛЕНДАРЬ
«  Сентябрь 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
АРХИВ ЗАПИСЕЙ

Главная » 2011 » Сентябрь » 13 » На допомогу вчителям історії
09:12
На допомогу вчителям історії
До 390 річниці Хотинської битви

У 1618 році в Туреччині до влади прийшов войовничий султан Осман ІІ, У цей період загострилися турецько- польські відносини за Молдовію.

У вересні 1620 року під молдовським селом Цецорою поблизу населеного пункту Ясси турецько-татарські війська розгромили польське військо на чолі з коронним гетьманом С. Жолкевським. Сам Гетьман у цьому бою загинув.

Літописець причину поразки пояснював так: «Жолкевський без козаків війну вів і мовив: « Не хочу я з Грицями воювати, нехай ідуть до рілля свиней пасти».

Однак, залишившись без армії, польський уряд таки мусив звернутися за допомогою до козаків, коли 150 тисячна турецька армія у 1621 р. підступила до Дністра і розташувалася поблизу фортеці Хотин.

Значення Хотинської битви:

· Відвернула загрозу втрати Польщею значних територій, спростувала міф про непереможність Туреччини

· Спричинила спалах національно- визвольної боротьби серед підкорених турками народів

· Змінила плани османського уряду щодо завоювання всієї Європи

· Підірвала військову міць Туреччини

· Спровокувала заколот проти Османа ІІ.

З метою мотивації навчальної діяльності учнів на уроці у 8 класу вчителю пропонується провести наступну вправу «Дві правди- одна брехня». Учитель готує три твердження ( записує на дошці або на аркуші). Два з них мають бути правдивими, а третє- хибним. Учні, базуючись на своїх знаннях та інтуїції, мають визначитись, які з них які, аргументуючи свій вибір. Отримавши варіанти відповідей, вчитель занотовує їх на дошці під твердженнями, зауваживши, що вичерпну відповідь учні зможуть дати наприкінці уроку, опанувавши вузлові моменти теми.

Варіанти тверджень:

«Гетьман Конашевич- Сагайдачний- один з найвідоміших історичних діячів України на початку ХУІ І ст.., блискучий полководець, мудрий політик, талановитий дипломат, щедрий меценат».

« Блискучі перемоги в морських та суходільних походах козаків на чолі з Петром Конашевичем- Сагайдачним призвели до того,що Туреччина змушена була укласти з Польщею військову угоду про спільні бойові дії проти українського козацтва».

« Найвагоміший внесок у перемогу під Хотином зробило українське козацтво»

На етапі рефлексії та підбиття висновків уроку слід повернутися до вправи, перевірки правильності її виконання. Хибне друге твердження. Польща і Туреччина продовжували воювати одна з одною, а ось міжнародний авторитет українського козацтва завдяки цим успіхам неймовірно зріс. Тож, із урахуванням виправлень, твердження мають звучати так:

· «Гетьман Конашевич- Сагайдачний- один з найвідоміших історичних діячів України на початку ХУІ І ст.., блискучий полководець, мудрий політик, талановитий дипломат, щедрий меценат».

· « Блискучі перемоги в морських та суходільних походах козаків на чолі з Петром Конашевичем- Сагайдачним сприяли зростанню міжнародного авторитету козаків .

· « Найвагоміший внесок у перемогу під Хотином зробило українське козацтво».
Просмотров: 700 | Добавил: Админ | Рейтинг: 1.0/1
Всего коментариев: 0
Добавлять коментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Войти ]